سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زوجهای شاد فشار خون پایین تری از جامعه ی مجردان دارند

فشار خون زوجهای شاد پایین تر از مجردهای با شبکه ی اجتماعی پشتیبان است ، نمره ی هم مرد و هم زن در زندگی زناشویی شاد در طی 24 ساعت 4 درجه پایین تر از بزرگسالان مجرد می باشد.داشتن دوستان حمایت کننده به معنای بهتر بودن فشار خون برای مجردها یا زوجهای ناشاد نیست.

تحقیقات جدید که نشان می دهد که زوجهای شاد فشار خون پایین تر ی نسبت به مجردها با شبکه اجتماعی پشتیبان دارند، پیشنهاد می کنند که تاهل ممکن است که یک مسئله ی مهم برای قلب باشد.

استاد دانشگاه یونگ برینگ هام، جولیان هولت لونستد  Julianne Holt-lunstad کشف کرد که فشار خون مرد و زن دارای زندگی زناشویی شاد در طی 24 ساعت 4 درجه پایین تر از بزرگسالان مجرد می باشد.داشتن یک شبکه از دوستان پشتیبان، به معنای مطلوب بودن فشار خون برای مجردها یا زوجهای ناشاد نیست.

54هولت لونستد گفت: به نظر می رسد که تاهل فواید منحصر به فردی داشته باشد . این کشف او در 20 مارس در سالنامه طب رفتاری((annals of behavioral medicine منتشر شد. فقط متاهل بودن برای سلامتی فایده ای ندارد –چیزی که حمایت کننده از سلامتی است،داشتن یک زندگی شاد است.این تحقیق همچنینین به طور غیر هیجان انگیزی (طبیعی) کشف کرد که زوجهای ناشاد فشار خون بالاتری از زوجهای شاد و بزرگسالان مجرد دارند.

هولت لونستد یک روانشناس است که ارتباط و سلامتی را مطالعه می کند ، برای 204 متاهل و 99 بزرگسال مجرد دستگاههای اندازه گیری کننده ی فشار خون که قابل حمل باشد را قرار دادکه عمدتا در طول 24 ساعت، بوسیله ی لباسهایشان پنهان می شد.نظارت کننده ها (فشار سنج ها) فشار خون را در فاصله های تصادفی در طول روز ، حتی زمانی که شرکت کننده ها خواب بودند ، ثبت می کردند .شطح فشار خون هر شرکت کننده حدود 72 بار ثبت می شد.

"ما می خواستیم فشار خون شرکت کننده ها را هر وقت که آنها به طور نرمال کارهای روزانه را انجام می دهند اندازه بگیریم"

همه ی شرکت کنندگان یک فهرست از دوستان در شبکه ای اجتماعی شان تکمیل کردند و به سوالاتی درباره ی کیفیت رابطه با با آنها پاسخ دادند.شرکت کنندگان متاهل همچنین درباره ی کیفیت رابطه شان با همسرانشان پرسشنامه ای را تکمیل کردند.

با ثبت کردن فشار خون توسط نظارت کنندگان (فشار سنجها) هر روز شب ، محققان توانستند مشاهده کنند که فشار خون برای متاهلان – خصوصا متاهلان شاد- در طول خواب پایین تر می آید نسبت به مجردها.

هولت لونستد گفت که : تحقیقات نشان داده اند افرادی که فشار خونشان در طول شب بالا باقی می ماند ، بیشتر در معرض مشکلات قلبی ، عروقی دارند تا کسانی که فشار خونشان پایین است.

هولت گفت که همسران می توانند عادات سلامتی شان را ، از قبیل تشویق یکدیگر برای دیدن یک دکتر و تغذیه بطور سالم ارتقا دهند.رابطه ی زناشویی همچنین یک منبع حمایت عاطفی در اوقات خوب و بد است.برای مثال سهیم شدن خبرهای خوب، احساست مثبت را به وجود می آورد، که به نوبه ی خود کارایی بدن را افزایش می دهد.

گام بعدی در تحقیق برای هولت لونستد مطالعه ی زوجها در مشاوره ی خانواده برای مشاهده ی اینکه ، اگر رابطه ی زناشویی بهبود یابد ، وضعیت سلامتی بهتر خواهد شد می باشد .  

منبع:

Brigham Young University (2008, March 21). Happily Marrieds Have Lower Blood Pressure Than Social Singles. ScienceDaily. Retrieved July 23, 2009, from http://www.sciencedaily.com­ /releases/2008/03/080320192610.htm

مترجم: محمد سجاد صیدی



خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :10
بازدید دیروز :14
کل بازدید : 547988
کل یاداشته ها : 36


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ